[Gent Gran]

 

Servei de Teleassistència

    El servei, per mitjà d'un aparell anomenat telealarma, posa en contacte telefònic directe l'avi amb Creu Roja. Les 24 hores del dial'usuari del servei sap que serà atès, sigui quina sigui la situació en què es trobi. La teleassistència domiciliària posa en evidència la necessitat de resoldre un problema que cada dia va a més: la solitud de gent gran que no tenen familia que s'en pugui fer càrrec.
    Creu Roja ofereix dos tipus de serveis. El primer va dirigit a persones que tot i estar bé de salut, volen sentir-se més segures. Aquest inclou l'aparell de telealarma, a més d'avantatges en cas de trasllats amb ambulància a l'hospital. El segon servei és una mica més ampli i va adreçat a persones amb problemes de salut més importants. A banda de l'aparell d'alarma, cada usuari té assignat un voluntari que el visita de manera regular i atén les seves necessitats (anar a buscar receptes, a comprar o a passejar, si la salut de l'avi ho permet) i sobretot, donar escalf; que potser, és el millor que el servei pot oferir en molts dels casos.
    Creu Roja té un conveni signat amb l'Ajuntament de Manresa, D'aquesta manera la situació econòmica, per precaria que sigui, no és cap problema per poder gaudir d'aquest servei. De totes maneres, no sempre va lligada una situació de solitud amb la dificultat econòmica, ja que moltes de les trucades rebudes, son per motius de solitud o d'angoixa.

 [Servei de Teleassistència]

    Com funciona el sistema:

        Un aparell, amb un gran botó vermell és la clau que permet a l'entitat saber que l'avi té algun problema. A través de l'intercomunicador, l'usuari pot comunicar que li passa. Però si la situació és tant greu que no es pot comunicar verbalment, Creu Roja engega tot el dispositiu per donar-li auxili.

 
 

[Tornar]

 

[© Creu Roja a Manresa 1999. Tots els drets reservats.]